Telefonische vaardigheden

Bent u veel telefonisch in gesprek? Bijvoorbeeld als telefonist, receptionist of binnendienst medewerker en wilt u uw telefonische vaardigheden ontwikkelen? Dan is dit de training voor u.

U leert wat de juiste telefoontechnieken zijn en hoe u doorverbindt zonder contact met de klant te verliezen. U leert ook op welke manier u omgaat met bezwaren en klachten en welke vragen direct beantwoord kunnen worden. De training is erop gericht om aangenaam en met overtuiging klanten te woord te staan. Op natuurlijke wijze leert u een boeiende en inspirerende gesprekspartner te zijn. Op aansprekende wijze staat u klanten volgens de uitgangspunten van het bedrijf te woord. Tegelijk is er ruimte voor uw persoonlijke stijl. Met deze waardevolle training brengt u uw telefonische vaardigheden naar een hoger niveau en vergroot u uw zelfvertrouwen.

  • U ontwikkelt uw telefonische gesprekskwaliteiten naar een hoger niveau
  • U leert nog beter te luisteren en hoort ook wat er niet gezegd wordt
  • U bent in staat om op de juiste wijze in te spelen op vragen en reacties
  • U leert kernachtig, gestructureerd en inspirerend uw reactie te delen
  • U vergroot uw zelfvertrouwen
  • U vergroot de klanttevredenheid
  • U leert omgaan met spanning tijdens een gesprek
  • U bent in staat om op ontspannen en authentieke wijze te functioneren, altijd en overal

Informeer nu naar de mogelijkheden

Doelgroep
Iedereen die zijn of haar telefonische vaardigheden naar een hoger niveau wil brengen.

Programma 
Presentatie en de doelgroep
Verschillende soorten gesprekken
Voorbereiding en opbouw van uw gesprek
Hoorbare en niet-hoorbare communicatie
Basishouding tijdens uw gesprekken
Uw persoonlijke stijl van spreken
Authentiek blijven
Omgaan met vragen en lastige situaties
Vergroten van uw zelfvertrouwen
Spanning laten verdwijnen
Gebruik van audiovisuele hulpmiddelen
Creativiteit in uw gesprekken
Gesprekken oefenen en feedback ontvangen
Praktijksituaties en -voorbeelden
Persoonlijk actieplan

Studiewijze
Voorafgaand aan de training worden uw persoonlijke leerdoelen via een intake in kaart gebracht. Onder leiding van een ervaren trainer raakt u, door theorie, oefeningen en interactie in de bijeenkomsten en thuis vertrouwd met de materie. U heeft ruim gelegenheid om telefoongesprekken te voeren en mogelijkheden uit te proberen. Ter afsluiting van de training stelt u een persoonlijk actieplan op, dat u ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Plaats & data
Deze training duurt 1 dag. De 1e dag vindt plaats met de gehele deelnemersgroep op locatie. De 2e dag heeft u vanuit uw eigen omgeving een persoonlijke online coachingssessie met de trainer. De 3e dag is wederom met alle deelnemers. De training wordt verzorgd op een locatie naar keuze.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Nieuwsgierig geworden?

Neem gerust contact met ons op! U kunt mailen naar: info@2learnmore.nl

Neem contact op

Over 2Learn&More

2Learn & More is een trainings- en advies organisatie die haar sporen inmiddels ruim heeft verdiend in het “werkend Nederland” en daarbuiten. Wij bieden werkgevers en werknemers handvatten die meteen in de praktijk gebracht kunnen worden. Dit doen we in de vorm van praktijkgerichte trainingen en coachingsprogramma’s waarbij vrijblijvendheid tot het minimum wordt gereduceerd.